Percaya

10:33 a.m
apartment
kecewa
assalamualaikum and hello lads!
credit to quotesaying.net

kalini aku betul-betul kecewa. tapi firstly, aku nak minta sangat-sangat. kalau korang kenal and pernah berjumpa dengan aku. and kenal kawan aku ni, please don't say anything about this. thank you.
orang kata Libra ni ada masalah dengan long term friendship. mula-mula aku tak percaya. lama-lama aku tahu apa sebabnya. 
aku ada seorang kawan. lama kami berkawan. aku minta tolong apa-apa, dia tak kisah pun. dia tolong je. malam ke siang ke. makan sama-sama. keluar sama-sama. kadang-kadang sampai lewat pagi. teehee.

tapi sejak dia ada kekasih hati ni, dia banyak berubah. banyak sangat. dia ubah segala rutin mingguan and harian dia. 

dia dah tak mula makan malam. dia dah tak jogging. dia dah start tidur lewat malam. 

aku risau dengan dia. and at the same time, aku kecewa. at least kalau makan tu, bagitahu dulu tak nak. boleh aku beli awal-awal. kafe tu jauh sangat. aku tak boleh tak makan. aku ada penyakit gastritis. 

and she starts having second doubts. aku dah kenal sangat sejak dia bercouple ni. kalau dia kata tengoklah nanti, mesti ada reason di sebaliknya. and at the end, dia takkan buat. dia akan menolak.

aku pernah bersiap dah nak pergi somewhere and dia pun ikut sekali. then, dia cakap dia tak jadi pergi. aku dengan harapan yang tinggi, berkecai terus serta merta. kenapa? 
credit to brokenstringsandprettythings.wordpress.com

pakwe dia pun satu. aku ajak kawan nak pergi some place ni. tapi sebab pakwe dia lah, dia mula ragu-ragu balik dengan keputusan dia. aku tahu, kalini mesti dia akan menolak juga. dia lebih percayakan kata-kata bf dia daripada aku.

and bf dia langsung tak percayakan aku. 

korang keluar berdua dari pukul 6 sampai ke pukul 3 pagi. aku keluar dengan kawan dari pukul 9 sampai pukul 1 pagi je. pakwe dia tak bagi. 

mana satu lagi bahaya? lelaki tu ke aku? aku tahu kitorang perempuan. bahaya. tapi dia tu lelaki. bukan muhrim. belum kahwin lagi. macam-macam boleh berlaku. kita tak kenal lagi dia macam mana. tapi dia x kisah pun keluar dengan lelaki tu.

serious aku kecewa. aku kecewa sangat. 

aku rindu someone. dia x kisah pun nak tolong aku. even dia risau dengan certain things. *perempuan* aku pun risau, tapi aku yakin dengan ALLAH. aku banyak-banyak berdoa yang kami berdua tak apa-apa. alhamdulillah ALLAH tolong. 

tapi yang ni.... sebabkan lelaki, kau boleh abaikan kawan sendiri. aku minta maaf kalau selama ni aku menyusahkan kau. aku tak berniat pun. aku minta maaf. 

sekarang korang dah tahu kenapa aku tak boleh. eventually, kawan akan dilupakan juga. 

minta maaf aku tak boleh nak BW harini. aku terlalu emosi. maaf. terima kasih baca sampai habis.

credit to quoteeveryday.com
 
 
 
post signature
Share:
spacer

No comments:

Post a Comment